Vyhledat bez třídění | Vyhledat podle kategorie

Dnes je pondělí 23. července 2018, svátek má Libor

  Magazín » Zdraví » 5 rad, jak předejít nadváze

5 rad, jak předejít nadváze

Publikováno: 7. 3. 2018

Rad, jak zhubnout nebo si udržet své tělo v kondici, existuje mnoho. Přesto neustále přibývá lidí, kteří mají s přebytečnými kilogramy potíže. Zde jsou ty nejdůležitější doporučení, které mají skutečný vliv na naší postavu.

Donuťte tělo, aby přednostně spalovalo tuky

To se lehko řekne, ale jak to provést. Tělu můžeme pomoci spalovat přebytek energie pohybovou aktivitou, dobře sestavenou stravou a dokonce se vyplatí budovat přiměřené množství svalové hmoty. Pro lepší spalování tuků je výhodnější mít na sobě více svalové hmoty. Tu nejlépe vybudujeme pomocí posilování. Jakmile máme více svalové hmoty, automaticky spalujeme více energie i v klidové fázi, když zrovna nic neděláme. Zrychlí se nám totiž bazální metabolismus. Další možností je zařadit aerobní aktivitu ve správný čas. Je to ihned po posilování a potom také ráno na lačno, nebo spíše lépe řečeno skoro na lačno.

Hlídejte si stravu

Skladba jídelníčku bývá společně s nedostatkem pohybu nejčastější příčinou vzniku nadváhy. U stravy si musíme dát pozor zejména na dvě složky. Jsou to jednoduché sacharidy a nezdravé tuky. Naopak často chybí ve stravě dostatek kvalitních proteinů, příznivých tuků a dostatek vitamínů a minerálů.

Kontrolujte si své rozměry a vzhled

Udělejte si z této kontroly každodenní rituál. Kdo má váhu na měření tuku a svalů, pak má dobrého pomocníka, který včas varuje před vznikajícím problémem s rostoucí váhou nebo podílem tuku. Pohled do zrcadla také hodně napoví o aktuální formě. Pokud si budete pravidelně provádět porovnávací fotografie, uvidíte změny, které na první pohled nejsou vidět, ale při porovnání dvou fotografií s časovým odstupem odhalí i ty nejutajenější změny, kterých si jinak nevšimnete.

Spěte

Spánek účinně pomáhá regenerovat tělo. Co ale moc lidí neví, je skutečnost, že spánek může ovlivnit naší váhu a nabírání tuků nebo jejich spalování. Záleží totiž na jeho délce. Když máme spánku nedostatek, jsme více náchylní k nadváze. Podle vědců při nedostatku spánku více jíme a navíc budeme mít narušenou tvorbu hormonů, které nám se spalováním tuků pomáhají. Naopak když ho máme dostatek, schopnost těla vypořádat se s nadváhou se zlepší.

Nalaďte se pozitivně

Také pozitivní myšlení má vliv na to, jak vypadáte. Proto se snažte udržet stres na přijatelné úrovni. Motivujte se nejrůznějšími způsoby. Je dobré obklopit se pozitivně smýšlejícími lidmi a ještě lepší je být v kontaktu s těmi, kdo mají stejný cíl jako vy.

Pro zabránění vzniku nadváhy je potřeba být aktivní. Chce to jen začít a postupnými kroky pracovat na změně, aby nedošlo k nebezpečnému nárůstu hmotnosti. Všechny vlivy máte plně pod kontrolou a můžete je sami ovlivnit. I při cvičení má každý na výběr, jak posílit své tělo. Cvičit můžete i krátce a přesto může být trénink účinný. Vyzkoušet můžete např. kruhový trénink, cvičení s vlastní váhou, pro pokročilé např. trénink Tabata nebo dělený trénink zaměřený na jednotlivé partie. Kdo jednou pozná sílu cvičení a správné stravy, získá tím velmi mocný nástroj k udržení a případně i ke zlepšení své postavy.


Zajímavé články

Nejčtenější

» Proč děti nesportují a trpí více nadváhou


» Důležité broušení nástrojů a nářadí


» Kuře cacciatore jako vhodné fitness jídlo


» Letní vs. zimní čas - posouvat nebo neposouvat?


» 5 rad, jak předejít nadváze


Copyright © 2007 - 2018 Odkazy na web.cz - Podmínky užívání, cookies, ochrana osobních údajů - Kontakt - Podpořte tento web - Partneři